0
0
0
s2smodern

28 април – 1 май

България ще бъде домакин на Concours Mondial de Bruxelles през 2016-та година, с което се откриват нови възможности да сме активна част от виненото настояще. Избите ни имат броени дни, за да заявят участие в програмата на конкурса и да промотират вината си. Запознаваме ви с Меглена Михова в ролята ѝ на партньор на конкурса и организатор от българска страна.

Новината, че България ще е домакин на Concours Mondial de Bruxelles 2016 е повече от добра. Как се стигна дотук?

Конкурсът пътува през последните 10 години, съществува от 22 години и отдавна организаторите имат интерес да стъпят в Източна Европа като това се случвало само веднъж досега в Словакия. Идеята на Thomas Costenoble, директор на конкурса, изобщо да стъпят в България е стара, но те наблюдават много фактори, за да се стигне дотук, включително участията ни и еволюцията на качеството на българските вина на Мегавино (Megavino) - салон организиран от конкурса. Съвместно с тях сме правили и други събития, майсторски класове и представяния в българското посолство в Брюксел. Друг съществен фактор е дали в страната домакин се случва нещо интересно от културна гледна точка (това, че Пловдив стана Европейска столица на културата също имаше значение) и дали е налице солиден партньор.

Как станахте партньор на конкурса?

Probegex съществува отскоро, но ние имаме фирма, занимаваща се с внос на българско вино в Белгия, Люксембург и Холандия от 10 години като в последните 5 от тях разполагаме и с клон в САЩ. Занимаваме се само с български вина, а лично аз се занимавам и с консултантска работа в сферата на Public Affairs в Брюксел. Работим с едни от най-добрите фирми, които имат виждане за пазара и инвестират в маркетинг – без това, нещата не се случват.

Вие сте в София, за да популяризирате на поредна лекция възможностите пред българските изби да се включат в програмата на конкурса като изложители, домакини на екскурзии и т.н. Извън участието с проби на самия конкурс, това се случва единствено, когато страната е домакин на събитието. Какъв е резултатът от записванията до момента?

Вече са се записали над 16 изби. Крайният срок за регистрация за участие в тези събития е 30-ти ноември, тоест избите имат само още няколко дни, за да реагират.

Много български изби имат медали от конкурса в последните години. Какъв е ефектът от това и защо е престижен този конкурс?

Не мисля, че избите разбират напълно потенциала на това, че са отличени. Самият конкурс организира цяла серия от маркетингови представяния и промоции за наградените финалисти. Те се случват целогодишно и то на важни експортни пазари. Има почетен щанд за наградените на големите изложения. На Винекспо (Vinexpo) в Бордо имаха специална вечер за наградените вина, съвсем скоро имаше и представяния в азиатските страни, а декември месец ще има представяне в Ню Йорк пред 18 винени журналисти. Само четири български изби се записаха за събитието в Ню Йорк, например. Всички наградени изби бяха поканени, но предполагам, че не всички разбраха за какво става дума. Това е изключително важно и е внимание към вината на България на много престижно международно ниво.

Логично е да има такава линия на маркетингови събития, които са направени добре чисто структурно, защото така се увеличава ефекта им и това е част от добавената стойност на конкурса. Той е много практичен. Наградите са най-добри за реклама на международните пазари и има смисъл с проби да участват изби, които имат количества и амбиции да изнасят. Този конкурс запазва проби, дадени за дегустация и след края си, за да ги сравнява с вината в търговската мрежа, тоест става дума за гарантирано качество и престиж. Целта на това е да се поддържа едно високо ниво на винопроизводството навсякъде и да се подхожда с професионално отношение. Това е конкурс, който постоянно държи журито си в напрежение като дава за дегустация едно и също вино два пъти в един и същи ден и анализира резултати на всеки член на журито. Няма доживотни членове, напротив, ако не са на ниво, не се канят на следващото издание, тоест контролът е двупосочен.

Кой ще дойде за конкурса?

На този конкурс ще дойдат 320 експерти от цял свят като 60% от тях са винени журналисти, 12% са търговци/вносители и останалите са сомелиери, енолози и представители на страните производители. Нивото е много високо и това са хората, които формират общественото мнение в индустрията.

Каква е програмата, в която могат да се включат избите?

Още на 28-ми ще има уъркшоп за местните сортове и избите ще могат да изложат вината си (от 3 следобед до края на вечерта с маркетинг материали, цени и т.н.) – акцентът е върху България от самото начало. Тъй като събитието е затворено, няма как по друг начин избите да бъдат в контакт с журито. В следващите дни ще има посещения до изби, като организирането на посрещането и програмата там ще зависят от тях. Разбира се, става дума за професионалисти и това няма да са туристически посещения, а дегустации с доста технически въпроси, което трябва да се има предвид. Мисля, че можем да ги впечатлим – те не познават България. На гала вечерята за закриването на конкурса също ще има възможност за кратко представяне на вина от избите. Това е емоционален момент, показва се филм с важни моменти от конкурса и ще бъде представена и следващата страна домакин. След конкурса ще има посещения до по-отдалечени изби (на 2-ри и 3-ти май), комбинирани с културни забележителности.

Цените за участие са доста постижими – между 300 и 700 евро за отделните формати на участие. Разкажете ни малко повече.

Да, наистина, условията са доста приемливи и дават възможност на всички да се включат. По-добре е опцията за уъркшопа, посещенията на избите и участието в гала вечерята да се разглеждат като „и/и/и” опция, вместо като „или/или/или”, защото всяко събитие е в различен формат и обхваща различна част от журито. Например визитите до избите са ограничени за до 50 души, докато всички ще присъстват на гала вечерята.

С благодарности към усилията на организаторите да доведат Concours Mondial de Bruxelles в България, по-долу можете да свалите презентацията на тазгодишното събитие и заявка за участие, която да изпратите на предоставената контактна информация в нея. Не забравяйте, че срокът за заявяване на участие е кратък – до края на месец ноември, 2015 г.

Свали: ПРЕЗЕНТАЦИЯ

Свали: ЗАЯВКА ЗА УЧАСТИЕ