0
0
0
s2smodern

Удържахме на обещанието си и посветихме цял уикенд на първия по рода си Балкански фестивал на виното (Balkans International Wine Competition), за да предадем от първо лице впечатления (пък и новопридобити знания) от събитието.

В първия от поредицата постове за мероприятието ще покрием основната радост за мнозинството от участниците - дегустационната част, където много балкански винопроизводители от България, Сърбия, Македония, Гърция показваха плодовете на труда си и рекламираха новите си продукти. Желаещи да опитат от всичко не липсваха.

На нас ни направиха впечатление 3 нови български серии вина, които не само излизат на пазара „докато си говорим“, а и имат силни концепции зад себе си, подплатени с добри вкусови качества.

На първо място (в произволен ред) ще споменем серията Synergy на Midalidare Estate, в която към момента попадат и две купажни бели вина, специален поздрав за любителите на добре охладеното вино това лято, с все още оригиналната за нашия пазар стъклена запушалка, доставката на която е забавила пускането на новата серия.

Зеленият етикет краси бутилката Sauvignon Blanc & Pinot Gris 2011, а червеният е Chardonnay & Viognier 2011, като и двете вина принадлежат към средния ценови клас и ще струват около 12-13 лева.

Второто ни откритие бе ETHNO Wine Cellar, които твърдо са решили да предложат едно ново бъдеще на българските сортове, като ги купажират с чужди. Така например можете да откриете един оригинален микс на Muscat & Dimiat или Sauvignon Blanc & Misket. Ние ги поздравяваме за концепцията и качеството, което са успели да предложат в по-ниския ценови клас - 5-7 лева за бутилка, а и за самата бутилка, която със своята оригиналност ви предизвиква да я вземете от рафта дори и само, за да прокарате ръка по релефа й.

Друга интересна серия, привлякла еносиазирания ни поглед, бе Umbrella на Vinolla Wines като няма да пропуснем да споменем, че това вино ни грабна първо с етикета си. Оказа се, че това не е случайно. Етикетът е дело на Йордан Желев, the Lablemaker http://epixs.eu/, но за него и лекцията му за значението на продуктовия дизайн ще говорим в друг пост. Серията Umbrella предлага 4 червени вина, 1 розе и 3 бели, като всеки сорт или купаж се различава по цвета на чадърчето.

Разбира се, че имаше и победители. Season of Memories на Minkov Brothers, за което ви разказахме по-рано в блога, печели в категорията десертно вино, но звездата на състезанието е мерлото на Санта Сара, 2008. Честито! Остава ни да го опитаме.

Следва: "Успешна сделка с големите вериги супермаркети. Какво научихме от Димитър Николов"