0
0
0
s2smodern

Новото лице на Medi Valley

Да поговорим за времето. Слънчево, облачно, с превалявания... баба ви ви казва да се облечете по-топло, баща ви ви се обажда по телефона да пита дали не смятате, че все пак е по-добре да изчакате бурята да спре, преди да пътувате. Вероятността е, че ако сте от едно поколение, се дразните на инструкциите, а ако сте от друго - ги давате с най-добри чувства и то “от опит”. Не говорим за времето като англичаните. То не е особено стабилна тема на разговор. По новините то е по-скоро нов температурен рекорд, код “оранжево” или „сутрин с палто, по обед с пуловер, вечер с къс ръкав" – зависи колко е позитивен синоптикът.

Не и за винопроизводителите. Колкото и другите професии, свързани с виното да си знаят ама нааааай-добре какво е то доброто вино, винопроизводителите са тези, които губят съня си, като чуят прогнозата за времето и трябва да живеят с идеята, че не всичко на лозето зависи от тях. И така, всеки път те се надяват на...

...една „Добра Година“

Представяме ви “A Good Year” - новата серия вина на Medi Valley, основно от реколта 2011 г. Визията е изцяло нова и е дело на Йордан Желев. Всички фотографии в статията също са негово дело.

Свързахме се с “виновниците”, за да разберем как са се събрали и каква е идеята зад новия бранд.

Птичката на вдъхновението каца на рамото им на неформална среща по време на Balkans International WINE Competition, когато Димитър Костов (автор на бранда от страна на Меди Валей), Стойчо Стоев (главен енолог на избата) и Йордан Желев (The Labelmaker) обменят идеи за името, калиграфията и символа на серията – четирилистна детелина. Поредното доказателство, че виното събира хората, а когато те са позитивни, работят с желание и, естествено, са подплатени с необходимите качества, успехът не може да е далеч.

За виното

Белите сортове в серията “Добра Година” са представени от Траминер и Шардоне, условията за отглеждането на които са благоприятни в долината на река Струма, село Смочево, където се намира и избата. И в двете откриваме плодови аромати, типични за сортовете, хармонично тяло и дълъг плодов послевкус.

От червените сортове може да опитате Каберне Совиньон, Мерло, Сира, Рубин, кюве (Каберне Совиньон, Мерло, Сира и Рубин) и розе (Каберне Совиньон, Мерло и Сира). Кабернето от серията е спечелило и златен медал на тазгодишната Винария в една очаквано натоварена категория.

Направихме кратка дегустация с нашата фокус-група от приятели архитекти. Техни фаворити бяха Траминерът и Рубинът (2010 г.), в който усетиха много атрактивен аромат с особено застъпена черница и черни горски плодове, обло тяло и дълъг, запомнящ се послевкус. Важното в такива случаи е да откриете своите лични предпочитания и да ги споделите с приятна компания.

Вината от серията наистина са атрактивни и лесно можете да ги съчетаете с любимите си храни. Ако добрите години се нижат една след друга, скоро ще можем да кажем и дали са типични за избата.

За дизайна

Етикетът е приютил три основни елемента - калиграфия с името на бранда “A Good Year”, символ под формата на детелина и описателен текст. Бяхме чували от Йордан Желев, че калиграфията е проводник на доверието към продукта и създава подсъзнателно предразположение към позитивното историческо минало, но този път ни беше интересно да научим какво е значението ѝ точно в този етикет и как екипът се е спрял на съответния дизайн.

Според новини от кухнята на The Labelmaker, изборът се е състоял между няколко „диаметрално противоположни варианта - от умерена готика, през разни ръкописни шедьоври и най-накрая това“. Помолихме го да говори на български и той сподели, че крайният резултат е калиграфия, изпълнена с емоция и ритъм с орнаментални елементи и лек винтидж стил. Сложили са и много приятен релефен лак отгоре, което прави както етикета, така и посланието му по-триизмерни.

Всяко от вината в серията се отличава с различна на цвят четирилистна детелина – символ на това, което представлява една добра година. Успоредно с калиграфията, това е друг запомнящ се акцент - детелината променя неочаквано конвенционалната форма на етикета. Под калиграфията стои и кратък описателен текст, който има шанс да запали интереса ви към Меди Валей. Вероятността да чувате все по-често за тях е голяма, особено с енолог като Стойчо Стоев.

За нас етикетът е оригинален, разпознаваем и идеално помага да обясниш на приятели по телефона какво да донесат за вечеря – „Абе, гледай за една детелина!“ Бяхме приятно изненадани и от факта, че дизайнът не спира до етикета: капсулата и самите кашони (ако сте като нас и пазарувате “на едро”) също съответстват с новия бранд и радват окото. Вниманието към детайла е очевидно и според нас е сериозна предпоставка за успех.

За избата

“Добра Година” е една добра причина да се запътите в посока Рила, за да посетите Меди Валей – ние ще го направим възможно най-скоро, за да ви разкажем повече за тях.

Фактите в 2 секунди: Създаден през 2007 г., винарският комплекс може да се открие по пътя за Рилския манастир, в самото сърце на долината на река Струма. Той разполага с модерна винарска изба и 420 дка собствени лозови масиви. Капацитетът на избата е 1 200 000 бутилки.

Концепцията на “Добра Година” има и напълно човешкo измерение, карайки ни да се замислим за времето, когато сме най-щастливи и за това, което пожелаваме на близките си по повод и без повод. Тъй като недвусмислено харесваме позитивните послания, се радваме, че още една българска изба е тръгнала напред с усмивка, с идеята за една добра година и едно още по-добро вино.